lauantai 16. kesäkuuta 2018

Loma ja rahat

Pidän kesälomaa heinäkuussa, niin kuin monet muutkin suomalaiset. Tämä loma on itse asiassa ensimmäinen elämässäni, joka on virallinen loma töistä. Aina olen ollut joko kesätöissä, uudessa työpaikassa tai sitten äitiyslomalla, joka ei ole tietenkään tuntunut samanlaiselta lomalta mitä tämä, jota nyt odotetaan.

Loma-ajan palkka, lomaraha, lomaltapaluuraha, vuosilomakorvaus... ugh. Minä olen ihan sekaisin mikä on mikäkin, tai pikkasen ehkä olen nyt päässyt jyvälle. Nähtävästi meillä maksetaan kaikille lomarahat kesäkuussa, ei väliä milloin lomaa pitää. Eli oletus olisi, että jotain ylimääräistä rahaa tulee kesäkuun lopun palkassa.

Vielä rahoja ei ole budjetoitu mihinkään, mutta kyllä niille käyttökohde löytyy. Suurella todennäköisyydellä niillä ostetaan lentoliput talven lomalle. Itse olen vähän nihkeä rahat kuluttamaan lomaan, mutta kyllähän se loma sitten kelpaa syksyn pimetessä ja räntäsateessa on mukava odotella tulevaa aurinkolomaa. Muutamia satasia menee pakosta myös kesän reissuihin, parit häät on tiedossa eri paikkakunnilla ja lapsetkin kai pitäisi johonkin paikkaan viedä..Risteily olisi houkutteleva, pitkät matkat vaan aiheuttaa lisäkustannuksia, mietitään siis vielä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti